Hahaha

Det var en gång en norrman som var på resa i Kanada.
En dag så stannade han till på en pub o tog en öl. Det satt det en indian bredvid honom och sa:
-Hej där!, vill du leka en lek?
-Ja svarade norrmannen.
Då sa Indianen:
-Vi gör så här att jag ställer en gåta och om du svara rätt så bjuder jag dig på öl resten av kvällen och om du svara fel så bjuder du mig på öl resten av kvällen, okej?
-Ja sa norrmannen.
Och indianen ställde frågan:
-Min mor och min far har ett barn,
det är varken min bror eller min syster, vem är det?
Norrmannen satt och klura i flera timmar till slut gav sig norrmannen och sa:
-Nej jag vet inte .
-Men det är ju jag !
-Jaa just det sa Norrmannen!
Då forsatte dom kvällen med att norrmannen bjöd han på öl!

Sen när norrmannen kom hem till Norge igen, så gick han in på en bar där hans kompis satt. Han gjorde samma lek med kompisen och sa:
-Min mor och min far har ett barn och det är varken min syster eller bror, vem är det?
Då satt den där andra norrmannen och klura i flera timmar till slut gav han sig .
-Nej jag vet inte sa han.

Då sa Norrmannen:
-Det visste inte jag heller först, men det var tydligen nån jävla indian från norra Kanada

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0