Onsdag

Idag har jag bara Historieprov på schemat!



Bärnsten från Lettland






Kommentarer
Postat av: Kristian

Hej Mimmi!

Trillade över din sida när jag förtvivlat letade efter ett hjärta i bärnsten, som jag hade velat ge min dotter i födelsedagspresent. Undrar var du har köpt det hänget som du har i halskedjan?! Det verkar vara svårt att få tag på sådana. Vill väldigt gärna att det ska vara i storlek med det du har och den formen också. Många ser bara ut som en rumpa eller en trekant, men det du har är fin hjärtformat. Hoppas du kommer ihåg var du köpte det och att du vill dela med dig om det.

Tack på förhand
//Kristian

Svar: Hej! Jag köpte hänget i Polen för några år sen, i deras saltgruva! Där fanns mängder av bärnstens smycken! Hoppas du hittar något snart! :)
Mimmi Landberg

2017-03-07 @ 17:33:51
Postat av: Kristian

Hej igen o tack för svaret!!

Dessvärre har jag nog inte vägarna förbi Polen i närmsta taget, trots att jag bor i sydligaste delen av Sverige. Ja, jag får fortsätta leta vidare, men jag ska kanske försöka googla på bärnstenssmycken på polska sidor. Får väl köra på Google translate! :-)

Bästa hälsningar
Kristian

2017-03-08 @ 16:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0