10 saker du kanske inte visste om mig!

1. Jag ser inte banan som en så särskilt mättande frukt. Nog för att den är mättande än äpplen, men jag kan lätt trycka 3-4 på en gång. *monkey*

2. Jag dricker inte alkohol. Inte cider, vin, öl, sprit, drinkar. Tycker inte om det, vill veta vad jag gör, vill inte förstöra min kropp och vill inte bli någon annan.

3. Jag köper kläder endast på rea. Jag är snål (läs ekonomisk) och tycker det är sjukt onödigt att betala 400 kr för en tröja. Jag går direkt till rea hyllan i en affär istället för att kolla på det nya! Man sparar så mycket på det och kan köpa mycket mer :)

4. Jag förstår inte vitsen med att skölja av disken från alla matrester så den är helt ren innan man stoppar den i maskinen. Varför ska diskmaskinen diska en ren tallrik? Det är ju inte så att tallriken är ingnodd i smör.. 

5. Jag dricker bara light/zero när jag dricker läsk. Även om aspartan inte är bra, så går man i alla fall inte upp av det som man gör med socker. Aspartan kan öka ditt sug efter mat, ja det stämmer, men om man då är strikt med hur ofta man dricker det och även tänker efter innan man äter mer, (är det sug eller är jag hungrig?)

6. Jag skriver om recept när jag ser något jag skulle vilja göra! Hittar andra lösningar. Tex majsmjöl istället för vetemjöl, för att dra ner på kalorier. Minskar alltid på smör och grädde. Tar stevia istället för socker. Funkar prima!

7. Jag köper ofta saker på
Köp och Sälj, men jag är sämst på att sälja. Jag har massor jag vill sälja, men jag har 0 självförtroende för det. Tror alltid att priset jag satt är på tok för högt eller att ingen skulle vilja köpa det jag säljer.. Haha

8. Jag är ingen morgonmänniska alls. När jag vaknat så vill jag inte att någon pratar med mig, förutom tv:n på sin höjd haha. 

9. Någon gång i mitt liv ska jag gå in på ica, köpa alla grejer jag vill testa eller tycker om, och sen åka hem och bara äta. B&J glass, nybakat bröd, choklad, pasta, bakelser, chips, flingor, naturgodis, fylld baguett. Fatta hur dåligt jag kommer må.. Haha

10. En av få reklamsorter jag tycker om är hårreklamer. För hårfärger, schampoo och sånt. Även sminkreklamer! Klädreklamer får än bara att känna sig fet däremot. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0