Söndag

Igår när jag åkte hem från stallet, så stog det 2 personer på vägen där vid tågstationen. De stoppade mig genom att vifta som fan. Trodde det hade hänt nått, men det visade sig att de hade åkt tåg från Stockholm och letade efter Silvergruvan! De var från Madrid i Spanien. 
Först tänkte jag försöka beskriva vägen, men det hade nästan varit elakt... Det är på helt andra sidan stan och kräver nästan bil för att ta sig dit. Så istället sa jag, som den orädda omesiga Svensk jag är: "vill ni ha skjuts?" 

Så så blev det! De satt bak, vi pratade hela vägen och inget hände ;). De började ju med att fråga om vägen, inte om jag kunde köra. De liftade liksom inte. 
Kul ändå att folk från Spanien hört talas om "lilla" Sala ocg gruvan! Vi ska värdera den högre och göra reklam för den! 





Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja du har ju ett hjärta av guld så!<3
Hoppas bra de hittade därifrån sen x)

2014-10-15 @ 12:43:22
URL: http://skummbanan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0