Nattinlägg!

Ligger i sängen och funderar. Tänker på inlägget jag skrev om tidigare ikväll och vill gärna spinna vidare på det! Viktväktarna har fb sidor i varje stad där det håller till , så man kan gå med om man vill! Där får man motivationstips, stöttning, mattips, träningstips och framförallt kan alla delge av sina framgångar (och motgångar såklart!) 

Det jag kom att tänka på var att några siffror aldrig nämns. Och siffror i detta sammanhang menar jag vad man väger just nu eller när man började. "Nu har jag gått ner 10kg" skrev en för ett tag sen. Det är ju jättebra! Men det spelar ju ingen roll om personen från början vägde 90 och nu 80 eller 70 och nu 60. Det beror ju på hur man är byggt, längden, kön, ålder, hur mycket muskler man har sen innan och hur mycket man tränar rent generellt. 
Vv ledaren pratar också om vitsen med att inte skriva ut sin vikt för då gör man sig inte sårbar. Ingen skulle i vv gruppen skriva något negativt eller elakt, men hon menar generellt! Det finns alltid människor till allt. Människor som bara letar efter en öm punkt hos dig och tar chansen så fort den finns tillgänglig tyvärr. Det kan förstöra hela viktnedgången eller träningsprocessen om man har otur att ha en dålig dag just då.. :/
Den vikt du hade och den vikt du har får vara din lilla hemlighet som du skriver upp för dig själv! Känn dig stolt över din själv att du lyckats och kanske delge för någon du litar på? Siffran är inte det viktiga. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0