Dagens slutsats

Det blir ju lite småkul men ändå sorgligt detta hehe..
Rufus, min hamster, han är 1.5 nu och man märker att han börjar bli gammal. Han har liksom risigare päls, börjar få knölar lite här och var och så är han tröttare. En hamster blir inte så gammal. I snitt 2 år typ. 
Men det "komiska" i detta inlägg är då att när jag hade min första hamster, Runar; han som såg till att jag till slut hade 19 hamtrar, han blev 3, nästan 3.5 år! (Jag hade köpt 2 hanar som var bröder hette det.. Men tydligen var de inte 2 hanar..) och detta är samma fenomen med de andra hamstrarna jag haft! Både Xena och Vilma blev inte eller så gamla och de fick ju inte heller några barn. 
Så... Slutsatsen av detta kan man väl säga är att de lever längre om de får jöka haha... 
Jag tror inte det beror på att de är själva i buren, för det gjorde Runar (den första hamstern) också sen när jag insåg att det blev fler haha..
Men men! Det är tråkigt i alla fall.. Att veta att man kanske behöver ta bort sitt husdjur om han blir alltför påverkad. Eller att han ligger död i buren en dag :(. 
För nu är han inte alls påverkad som det ser ut. Han äter och springer runt som vanligt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0