Torsdag

Föreläsning hela dagen, och även presentation av Gruppuppgiften! Hoppas vi blir godkända bara. 
Ingen ridning ikväll. Har hoppat av den gruppen. Mådde inte alls bra av att rida för nya ridläraren.. Hon gjorde mig osäker och inget man gjorde dög om det inte var perfekt.. Jag tror hon har lite andra ambitioner än att "bara" hålla lektioner för de som vill rida för att det är kul, och inte tävla... Jag har ridit där i 16 år och kanske ramlat av 10 ggr under alla dess år. Men sen vi fick ny lärare har jag åkt av 3 ggr under en termin. Nog för att det säkerligen är mitt fel, att jag gör fel och så, men jag tror nog det ändå beror en hel del på att jag blivit så osäker och att det inte är kul längre. Jag har aldrig velat tävla och de var inte eller ambitionerna för denna grupp från början. Dessutom vill jag inte stada mig mer nu. Jag gör lätt illa mig i och med Ehler's Danlos överrörlighets syndrom som jag har. Jag kan tyvärr inte bara bortse från det om jag ska kunna leva ett förhållandevis normalt liv i några år till. Men den gör att jag inte är så stabil och jag har svårare att hålla mig kvar om hästen tex. Hoppar till. För jag tror jag är ganska duktig med balans och sånt, sen vet jag att jag ibland hoppar "före hästen", men det jobbar jag på. Det kommer troligen av att jag inte vill hoppa efter och rycka hästen i munnen. Och sen ramla av..
Så jag ska leta ny grupp. Vill fortfarande hoppa men gärna dressyr också :). 
Blir i alla fall Spinning ikväll!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0