Torsdag

Pluggat idag och städat till Rufus. Har läst om reflexion. Vad olika teoretiker skriver och anser om det. Alltså... Nog för att jag kommer representera min proffession, mitt yrke och sånt, men nån måtta får det väl vara. Jag blir så irriterad när jag läser! Kom ner på jorden förfan. Det är löjligt! Böcker för hundratalskronor där de bara svamlar. Det är patetiskt. Bara för att få sälja. Jag är trött på hela högskoleprincipen. Nu heter det "klinisk adjunkt" istället för lärare på praktikplatsen. Asså hör de inte själva hur löjliga de är? De skryter om det, bara för att kunna nämna ordet så mycket som möjligt medan vi andra sitter och flinar nästan. Jag vet inte hur jag ska förklara mig, men det är patetiskt. Löjligt och rent fånigt.. Sjuksköterskans vetenskap är vårdvetenskap tydligen. Som sagt ska jag representera mitt yrke men det här känns bara löjligt. Visst ska man vårda och ta hand om på ett visst sätt men det känns som de forskar på en sten. Bara för att kunna säga att de forskar och att sjuksköterskan också har ett forskningsområde.
Min katt när hon sover hela dagen är fan intressantare att titta på än deras jävla böcker. Majbrasan nästa.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0