1 år

Imorgon är det ett helt år sen jag tog studenten. I mitten av gymnasiet hamnade jag i en depression vilket var otroligt tufft. Man kan inte förstå det om man själv inte varit där.. Sömnlösa nätter, stress och dåligt mående. Rädd och ångestfylld inför framtiden. För mig fanns bara en utväg och det var självmord. Denna gång skulle jag lyckas. Jag mådde för dåligt för att orka fortsätta och hade sätt ett slutdatum efter Celine Dion konserten i Usa. Efter den fick det vara nog. Men något fick mig att ändra mig. Fina vänner, världens bästa föräldrar och människor i min omgivning. Men nu, ett år senare, har ett helt år på sjuksköterskelinjen gått och jag måste säga att jag mår bättre. Jag hoppas det håller i sig. Vill aldrig mer hamna i en så djup depression igen... Mitt mål denna sommar är att fortsätta leva, fortsätta plugga och fortsätta finnas. Imorgon ska jag själv fira 2 underbara vänner som tar studenten. Jag skäms inte. Därför skriver jag om det. Enda sättet att ta bort "skammen" över psykiskt dåligt mående är att börja prata om det. "Det är synd om människan" - men vi är starka allihop. ❤️ 



Bästa linnea <3




Kommentarer
Postat av: Jennie

<3

2015-06-06 @ 16:46:52
URL: http://skummbanan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0