Året 2017

Tänkte göra en resumé från året som gått. Mycket positivt och roligt har hänt, varvat med en massa dåligt mående. Ridning, sushi, varma bad och scrapbooking tillsammans med DBT behandling, sista terminen på SSK utbildningen och resor. Det har varit ett händelserikt år, minst sagt. Ett år äldre och förhoppningsvis lite klokare. Personlig utveckling och lyckats minska ner på självskadandet under sista delen av året och har verkligen behövt den "ledighet" jag fått i och med sjukskrivningen. Gått i behandling varje vecka. Dock har ätstörningen blivit värre istället. Fick se Celine Dion live från första raden, och även träffa min Vietnamesiska brevvän Phuong under vår resa. 
 
Januari
 
mormor på korttidsboende efter höftfrakturen:
'
 
plugg i studentrummet 
 
Igång med sista kurserna !
 
Fick testa att leda ett zumba-pass under "handledning" för första gången! 
 
Praktik på Vårdcentralen
 
Och BVC!
 
 
Februari
 
Ledde första Zumba-passet själv! 
 
Praktik på Björkgården i Västerfärnebo
 
Mormor hemma igen! 
 
Promenad med pappa i hans hemtrakter, Möklinta
 
Massa Zullemys <3 
 
Promenad på isen 
 
Marknad med mamma och hennes cocosbollar haha
 
 
Mars
 
Pappa började med renovering av hallen! 
 
 
Vi var och såg After Darks avskedsföreställning
 
Mamma firades på födelsedagen med massor av paket! 
 
Praktik i hemsjukvården
 
Plugg i studentrummet
 
Red Tullan för första gången
 
Vårbilder
 
April
 
Iväg och firande mosters 60 årdag! 
 
Påsk!
 
 
Träffade Linnea <3
 
Praktik i Västerås och fick vara med på kejsarsnitt
 
Praktik på Kvinnokliniken
 
Maj
 
Firade Mia 40 år! 
 
 
Zullis <3 
 
Träffade Ida <3
 
Praktik på Rättspsykiatrin 
 
 
Stockholmskväll och träffade Ellinor och shoppade <3 
 
 
Sen kom Lisa och vi gick på Zara Larsson eventet jag vunnit biljetter till! 
 
 
Fick testa att ligga i bältessäng på praktiken. Faktiskt en grej jag tänkt på i efterhand, hur jag upplevde det hela. Jag tyckte inte det upplevdes obehagligt. Mera tryggt på nått sätt. Skitskumt kanske, men tror det kan hänga ihop med mina egna problem. Jag har kedjetäcke när jag sover och gillar den här tyngden liksom. 
 
Mormor hälsade på <3 
 
Modellfotografering inför examen! 
 
Mimmi Landbergs foto.
 
Mimmi Landbergs foto.
 
Städade ur studentrummet! Fick skrubba väggen länge pga all rök från värmeljus i 3 år haha
 
Sista praktikdagen!
 
Hoppkurs med Akrobat
 
S-HLR utbildning i skolan!
 
Uteritt med Zulle i måndagsgruppen. Bytte sen grupp till hösten
 
Juni
 
Examensfest med klassen! <3
 
 
Examenshögtid i Västerås Domkyrka!
 
 
Lisa kom från Stockholm för att fira min examen!
 
Firande med släkt och vänner <3
 
Sista bilden på farmor :( <3
 
Examensavtackning i skolan från rektorn
 
 
Mot Stockholm för konsert! På morgonen pratade de om Celine Dion på nyhetsmorgon *_*
 
Hallwylska museet!
 
Ombyte innan konsert!
 
Fick så bra bilder från där jag satt *_*
 
Barbackaridning på V
 
Packning inför asien resa!
 
kommer aldrig glömma när en vietnamesisk tjej sa att jag såg ut som en gladiator haha!
 
 
Hanoi!
 
Ha Long Bay
 
Träffade min brevvän Phuong i Ho Chi Minh! <3
 
Cu Chi tunnlarna
 
Mekongfloden! Reste med mina föräldrar och träffade bästa Hege från Norge! <3
 
Kambodia nästa! 
 
Angkor Wat!
 
Angkor Thom
 
 
 
 Juli
 
Sommarjobb med flyghavreplockande. Såg en del rådjur! 
 
Firade pappas födelsedag
 
 
Sommarjobb med måleri
 
 
Mamma ramlade på Zumban och bröt höften :(
 
 
Träffade Linnea och firade hennes födelsedag i förskott <3
 
 
Firade en familjevän från Lindesberg som fyllde 60 år. 
 
 
De har så mysig katt <3
 
 
Farmor avled :'(
 
 
Firade bästa kusin Karin som fyllde 30 år <3
 
 
Augusti 
 
 Följde med pappa till skogen och tränade på pappersälg
 
 
 
Farmors begravning. Mamma och jag bar hennes gamla folkdräkter för att hedra hennes minne <3
 
 
Mot Västkusten haha
 
 
Först Ullared!
 
 
 
 
Fjällbacka!
 
 
 
Kungsklyftan
 
Vitlycke
 
 
 
Smögen
 
 
 
Strömstad
 
 
Mamma och jag frös ihjäl i blåsten medan pappa badade... Fattar fortarande inte hur han kunde haha
 
 
 
Hemma igen, övningssköt och byggde älgpass med pappa
 
 
Träffade Idis igen <3
 
 
Ute och seglade med pappa 
 
 
 
Ridlektion med Tullan. Abrupt avslut när en i gruppen ramlade av och bröt benet på 3 ställen :( Assisterade lite tills ambulansen kom. Kommer aldrig glömma knaket när benet gick av. 
 
 
Började i Dressyrspecialen och Hoppspecialen! 
 
 
September
 
 Älgskogen och övningsskjuta! Plockade svamp och lingon
 
 
 
 
Zulle <3
 
 
Första Klubbhoppningen för min del! Red Akrobat
 
 
70 års firande för mammas kusin! 
 
 
En kall dag med pappa på segelbåten 
 
 
 
Tävlingskurs i hoppning med Akrobat
 
 
Oktober
 
Höstigt ute!
 
 
Började läsa massa hästkunskap
 
 
Första klubbdressyr-tävlingen för min del! Med Zulle <3 och vi vann!
 
 
 
Vann biljett till permiären av Jordskott 2 i sala!
 
 
Åkte till Stockholm och träffade min brevvän Essi från Finland som var i Sverige på besök! <3
 
(null)
 
(null)
 
Firade mormor med släkten <3
 
(null)
 
Gick Zumba-instruktör utbildningen i Stockholm! Träffade Steve Boedt!!
 
(null)
 
(null)
 
Köpte lille Putte dvärghamster<3
 
(null)
 
November
 
 Mamma provade zumba igen!
 
(null)
 
Höstigt och ruggigt, men vackert!
 
(null)
 
Mycket dressyrträning barbacka på Akrobat <3
 
(null)
 
Red Gulliver!
 
(null)
 
Första frosten!
 
(null)
 
Privatlektion med Akrobat och hoppning för Erica! Så lärorikt <3
 
(null)
 
(null)
 
Provade på Voltige för första gången!
 
 
Fick prova att stå på hästryggen!!
 
 
Klubbhoppning med Akrobat! 3e plats <3
 
 
(null)
 
och en avramling i andra rundan hehe
 
 
Pepparkakshus-bygge!
 
(null)
 
December 
 
Mys med Akrobat <3
 
 
Och klubbdressyr barbacka! <3
 
(null)
 
 
 
Med både vinst och andra placering, plus vinst i klubbdressyren för HT17!
 
(null)
 
 
 Hoppning barbacka för första gången!
 
(null)
 
never again haha...
 
(null)
 
Julbak!
 
 
Luciashow på sorf med tema Askungen!
 
 
 
 
Snö!!
 
(null)
 
och snöbad ;)
 
(null)
 
Sista klubbhoppningen för i år med Akrobat och en 3e placering igen! 
 
(null)
 
 
Frost <3
 
(null)
 
Höjdhoppning och slog mitt personbästa! 120 cm med Akrobat
 
(null)
 
(null)
 
Träffade Idis <3
 
(null)
 
Julzumba! 
 
(null)
 
Firade lillejul
 
(null)
 
och julafton!
 
(null)
 
(null)
 
träffade linnea en kortis men avbröt det hela pga dåligt mående :( blev därefter inlagd <3
 
(null)
 
men efter ca en vecka va jag på banan igen! shopping med pappa
 
(null)
 
och imorgon kommer Linnea hit och vi hakar i där vi slutade i måndags! <3 Nyårsafton blir nog en lugn kväll för oss. Har varit en jobbig vecka så vi behöver bara landa. Kram på er! <3
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Älskar dina årsresuméer :D
Hinner hända mycket på ett år. Hoppas att 2018 blir bra för dig vännen <3

2017-12-29 @ 20:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0