Varför jag reser med mina föräldrar

Fick en rätt bitsk och elak kommentar kring att jag är 22 år och fortfarande reser med mina föräldrar så jag tänkte svara på det nu... för det första känns det som kommenteraren snarare är avundsjuk för att du inte får chansen. 

För det andra så är det så att mina föräldrar betalar och jag kan bara hänger med om jag vill, när de åker. Jag har rest själv och gillar det också, men främst min mamma älskar att resa och har varit i över 50 länder på jorden under sitt liv. Istället för att vi bokar samma resa och jag åker själv dit, så åker vi tillsammans när det nu är långresor vi gör. Mina föräldrar är lite äldre och om kanske 10 år så orkar de kanske inte flyga 10 timmar eller vara 3 veckor i tropisk värme, därför gör vi dem nu. 
Och vad gäller min "brist" på självständighet kring att jag reser med dem, så hänger det inte alls ihop. Du har ingen aning om vem som sköter biljettincheckningar, pratar mest engelska med guider, informationsdiskar, flygplatsen osv och vem som dessutom fotograferar allt. Jo, det är faktiskt jag! 


Kommentarer
Postat av: Ida

Haha, vilken bitterf*tta som kommenterar såna saker ^^
Live your life girl :D <3

2017-07-07 @ 11:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0