Fredag

Möte imorse. Skitjobbigt samtal. Grät massor haha.. det är så tufft allting för med borderline ser man allt svart eller vitt. Allt eller inget. Hos mig är Tankar och känslor samma sak ibland. Visst låter det knäppt? Men jag har jättesvårt för att hålla i sär dessa och när jag sitter och tänker för mycket börjar jag må dåligt. Hamnar i en depressiv fas och vill til slut dö för att jag gått ner mig så djupt i träsket. Jag kan alltså gå från jättesupermega glad över att jag fått ett brev jag väntat på länge, eller över Celine Dion biljetten jag fick, till att sen skyta helt apatisk och bara stirra in i väggen men ett knivblad i handen och tänka att vilken sekund som helst slocknar allt. Det är ett helvete att vara så här jävla upp och ner hela tiden.  

Idag pratade vi i alla fall om att jag ska försöka stoppa innan jag hamnar i detta träsk. Stoppa de destruktiva tankarna som matar de destruktiva känslorna. Men eftersom jag har så svårt för att veta vad som är tanke och vad som är känsla, så blir det för mig som att jag inte får känna. Jag får inte vara ledsen, jag får inte bli glad, för jag skulle ju stoppa tanken. Fattar ni vilken röra? Det är kanske svårt att sätta sig in i det hela, då de flesta inte tänker på att "nu tänker jag" eller "nu känner jag". 
Men det hela handlar inte om att jag inte får känna utan att jag bara ska försöka stoppa tanken i tid, innan den väckt en destruktiv tanke som leder till ett överdrivet känsloangrepp mot mig själv som jag sen vimm bryta med självskadande. Men jag tycker det är skitsvårt, för återigen känns det som att jag därmed inte får känna. Tror det hela bottnar i att jag som liten på dagis blev instängd i ett ensamt rum med låst dörr när jag inte slutade gråta. Och blev först utsläppt när jag var tyst. Alltså fick jag inte känna. Sjukt va? Idag är det nog straffbart. 


Kommentarer
Postat av: Ida

Vilken sjuk behandling du fick på dagis. Farligt att ignorera folks känslor sådär och inte låta en känna...

2017-03-10 @ 14:33:57
Postat av: Maja

Ja, verkligen hemskt! Kan inte komma ihåg att det var så. Att du dessutom anser att det är förskolans fel att du mår som du mår, gör mig ledsen. För tro mig Mimmi, vi såg att du inte mådde bra.

2017-03-10 @ 17:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0