Kvinnokliniken

Det kan inte vara lätt att vara läkare och försöka pussla ihop en läkemedels kombination som ska fungera för patienten. Blev lite komiskt idag när jag var till gynekologen haha!

Jag: "jag har antidepressiva läkemedel som påverkar levern"

Läkaren: "okej, då ska vi undvika p-piller som omvandlas i levern. Vi kan prova enbart progesteron men då kan man gå upp i vikt och få en del humörsvängningar"

Jag: "ah... grejen är att jag har en ätstörning och även Borderline (emotionell instabil personlighetsstörning) 

Läkaren: "aha..." 

Vi kom fram till att prova naproxen och starkare alvedon mot menssmärtorna till att börja med istället. 

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0