Saknad

Kan ni också längta tillbaka till saker som varit, men när ni återupplever det känns det inte alls som ni tänkt? Att till exempel tänka "åå när jag kommer hem, då ska jag se den där filmen. Jag känner verkligen för det!" Men när du sen kommer hem och sätter på filmen så vill du inte alls se den. Den är skitdålig plötsligt. Du kan inte fokusera på filmen utan längtar bara till nästa sak. Att leva är i nuet känns helt omöjligt för mig. Jag är hela tiden nån annanstan i tanken. Kanske för att nuet är för jobbigt, eller för att jag är så jävla speedad hela tiden. Varför inte försöka njuta av badet när du badar istället för att tänka på att du ska läsa efteråt osv?
För när nuet ska levas uppstår ångest. Som en känsla av tappad kontroll över vad som sen ska hända. 

(null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0