Varför jobbar du inte?

Så, tänkte skriva lite om vad jag gör, eller kanske snarare inte gör, nu efter examen. Varför jag inte jobbar som ssk trots examen, varför jag inte börjat jobba med något annat istället osv. Många undrar och jag hatar att prata om det, så jag skriver lite om det nu istället, så vet ni. 
Jag försöker fokusera på min behandling, på DBT:n som jag inte kunnat fokusera nästan nånting på tidigare när jag pluggat och haft praktik. 
Jag ska inte jobba i vården, i denna triggande och stressiga miljö, än så länge och med de problem jag har. Självskadandet främst. 
Många tog ett sabbatsår/halvår efter studenten, men eftersom jag aldrig gjorde det utan körde på som en galning, så har jag den vilan nu istället. Men ni som läser bloggen regelbundet inser ju att jag inte direkt sitter och rullar tummarna dag ut och dag in. Jag håller mig sysselsatt med massor av olika saker, för att inte självskada. 
Vad gäller ekonomi så har jag en del pengar sparade sen jag hade CSN lånet och så bor jag hos mina föräldrar. Men tro inte att jag bara kan peka på allt och få det, för det är verkigen inte så. 
Just nu är det så att skulle jag bo själv, så skulle den här bloggen bli tyst. Jag skulle suicidera så fort jag kunde i princip eller sluta äta, eller självskada mig till döds typ. 
Jag ska på en läkargenomgång snart, ang. mediciner och lite mående, så får vi se hur framtidsplanen blir. 
 
Bildresultat för psykisk ohälsa

Kommentarer
Postat av: Ida

Det är så bra och så viktigt att du är så ärlig. Älskar att du gör det som är bäst för dig just nu! Snälla fortsätt att koncentrera dig på att bli bra <3 Du är bäst kompis <3

2017-10-02 @ 16:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0