Dressyr

Igår kväll red jag Zulle <3 sprang till stallet och kom lite tidigt så jag skurade rent hans boxväggar, krubba och vattenkopp. Mockade. Pustade tränset, benskydden och bytte schbrak innan jag började göra iordning honom :). Han är så mysig när man donar i boxen och han står och tuggar hö. Liksom intresserad vad man gör haha. Geggade på hästsalva på ett sår han måste ha fått i hagen när de busade med varandra. Hästsalva luktar så jävla gott! Typ tjära. 

Tränade förvänd galopp (alltså höger galopp i vänster varv och tvärtom), och även tagen bakdel (som är förstadiet till övningen ”sluta”. Bakdelen ska gå innanför framdelens linje. Syns på en av bilderna när jag rider mot snälla Åsa som filmade! 

Här ser ni tagen bakdel:


Här ser ni att bakdelen hamnat lite för mycket innåt. Zulle blev för böjd pga mig 

Rakriktning igen: 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0