Mat för en dag

Såhär kan en dag se ut i matväg nu när jag följer ätstörningsenhetens "mat för en dag". Jag har fortfarande svårt för bröd, pasta, olja, smör och socker och därför är mina mellanmål mest baserade på mjölkprodukter. Har fått till att lyckas äta nötter/solrosfrön iaf så jag får i mig lite fett i kosten. 

Frukost:

3 dl Fil, 1,5 dl rågflingor, nötter/solrosfrön 1 msk av varje
(null)

Mellanmål:

1/2 äpple, 1 dl lindahls kvarg och nötter/solrosfrön 1 msk av varje
(null)

Lunch:

1 laxfilé, 3 "äggstora" potatisar, grönsaker
(null)

Mellanmål:

2 dl skurna jordgubbar, 1 dl lindahls kvarg, 1 msk nötter/solrosfrön av varje
(null)

Middag:

2 dl matvete, 1 kycklingfilé och grönsaker. Sallad + tomat bredvid
(null)

Kvällsmål:

Rågflingor och fil 

(null)

När jag kört ett pass ska jag dessutom äta en banan efter passet och sen ett extra mellanmål utöver allt detta... 

Men trots att det är många mål på en dag så känner jag mig sjukt mycket mer hungrig nu än förut när jag svalt mig själv typ... fattar inte haha.. har inte räknat kalorier på lite drygt en vecka och det känns befriande. Men läskigt då jag vet att jag kommer behöva gå upp i vikt då jag fortfarande inte har nån mens... min kropp är paj känns det som iom de dåliga sköldkörtelvärdena dessutom. 

Kommentarer
Postat av: Ida

Bra mat :) <3 Bra jobbat att du går framåt med kosten.

2018-06-15 @ 15:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0