dag 2 på ksk =)

idag va de lite roligare tycker jag ^^ tyvär va lelle sjuk men jag tycker de va kul ändå :) va med ida i alla fall =D dom visade bl.a bibblan idag så jag lånade en bok :) älskar att läsa biografier , sanna böcker om kändisar eller bara privatpersoner =)

så jag lånade denna:



kanske låter som jag är fanatiker på denna typ av böcker eftersom jag läst:

pojken som kallades det
äcklig
bakom stängda dörrar
snälla pappa nej
de ska bli ett sant nöje att döda dig
när kalla nätter plågar mig med minnen av hur de va
levande bränd
bedragen

mfl. men jag tycker dom är mer "värda" att läsa just för att de är sanna ... jag är lite knäpp kanske =P!

I "mamma sa att jag va sjuk" handlar de om Julie Gregory som överlevde Münchhausen by proxy, förmodligen den mest komplicerade och dödsbringande formen av barnmisshandel som är känd idag. Från sin tidiga barndom blev Julie Gregory regelbundet röntgad, opererad och medicinerad i en fåfäng kamp mot sjukdomar som skapades i hennes mors fantasi. Münchhausen by proxy (MBP) är världens hemligaste och farligaste form av barnmisshandel där vårdnadshavaren, oftast modern, uppfinner symtomen hos sitt barn därför att hon eftersträvar läkarnas uppmärksamhet.

Många MBP-barn dör men Julie inte bara överlevde, hon undkom sin mors dödsbringande galenskap och byggde upp en ny identitet som en levande, frisk ung kvinna.

ha en skön helg! själv ska jag äta kräftor ikväll! =D ♥

Kommentarer
Postat av: Rosida

Har inte läst det slaget av böcker, borde det! Låter bra. :)

Ska låna den där boken jag sa till dig, 14 år till salu.

2011-08-20 @ 00:43:01
URL: http://rosida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0