Vård och Omsorg! :)

hej hej! fick en kommentar om jag kan skriva om vård programmet, och joo de kan jag väl ^^ har inge bättre för mig så ;)

i början hade vi mycket med hygien och var i metodrummet för att lära oss att bädda med och utan patient i sängen, mata, tvätta mm :). sen kom mera praktiskt, som bemötande och hur man kommunicerar på ett bra sätt. de låtar kanske trist men de är kul! :)

ett stort ämne i 1an ( tror jag i alla fall... ) är Medicin kursen. då läser man "om" biologin som man hade i högstadiet MEN man har mycket mer invecklat och detaljrikt och en massa latin! :) skojsigt eftersom jag älskade biologi! ^^ man läser väl inte exakt "om" men man känner igen en hel del från 8- 9an ex :)!

det är mycket plugg och läxor i alla fall på skolan jag går. boken vi har är uppdelad med ex: nervsystemet och sen nästa kapitel : nervsystemets sjukdomar. osv. boken tar upp typ ALLT ur kroppen och de olika organen! :)

jag gillar vård programmet och eftersom jag har rätt lätt för plugg så gör de inget om de ibland blir lite mycket! :)
många tror ju att det bara är Natur som har plugg och svår biologi ( eller ja.. jag trodde de i alla fall ^^ ) men de har svårare matte mm och inte så mycket biologi ( tror jag ) (igen.. ) ^^ aja, bra koll jag har, men men.! :)

vi har även varit 2 dagar på brandstationen och pratat brand + fått släcka brand och rökdyka! :) Awesome dude! ;D nästa termin kommer vi få vara där igen och "vara med" i en trafikolycka! :) (AWESOME!)

vi har varit på 2 fältstudiedagar ( praktikdagar ) och jag va på ett demensboende/äldre boende och en verksamhet för dementa! :) de va kul men jag tror de kommer bli roligare när vi får vara ute längre perioder sen! :)   

nu har jag berättat vad jag tycker i alla fall! :) ställ gärna frågor om ni vill! :)



sexigt... xD



sen måste man gilla att jobba med människor för att klara av jobbet! :)


Kommentarer
Postat av: Angelica

Det låter kul! :) Ni är inte så många i eran klass va? =)



SV: Tack! :D

2011-12-18 @ 00:25:41
URL: http://angelicakarlsson.myshowroom.se
Postat av: Rosida

Bra beskrivet. :) Jag är faktiskt nöjd att jag går VO linjen. :3



Är det där jag på andra bilden?! :O Coolt, jag har ju långt hår i så fall! <:'D xD

2011-12-18 @ 03:33:28
URL: http://rosida.blogg.se/
Postat av: Rosida

Eller vänta... Jag tror det är Mikans hår framför kameran! :O Damn!

2011-12-18 @ 03:34:32
URL: http://rosida.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack för svaret, bra skrivet också :)

2011-12-23 @ 18:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0