Fick ett...

... brev idag när jag kom hem :)!
de va ifrån en tjej i tyskland som jag har en del kontakt med, hon skrev i alla fall och undrade om jag hade något speciellt häst minne. och då fick jag idén att skriva om de här :D!

ett av mina hästminnen, är när jag ramlade av 1:a gången :), det var på gnistra (<3) när vi hade gymkhana. jag hade inte ridit så där jätte länge. vi skulle rida en sick-sack bana och sen vända och galoppera tillbaka. vi var uppdelade i 2 lag, och jag skulle tävla emot Fredrik Sölvander ( japp han har faktiskt ridit^^!)
när jag skulle vänta tillbaka, så fick gnistra tuppjuck :S hon stegrade sig . bockade, så jag flög av. och när jag ligger där på marken så hoppar hon över mig :S... de va rätt läskigt faktiskt... eftersom de va första gången jag ramla av "/...

ett annat hästminne var när vi hade höjdhoppning i en av grupperna för länge sen :). jag hade chicko och hade hoppat ungefär 60 cm innan den lektion. jag var rätt rädd för höga höjder men tänkte att jag skulle "övervinna" rädslan :). jag litade på chicko. när vi hade hoppat 65 sen 70, så kände jag att, jag klarar detta! jag kan lika gärna fortsätta när de nu går så bra! :). då jag hoppade 75, 80, 85 och slutligen 90 :). anledningen till att jag stannade där var att jag var nöjd på nått sätt. jag tänkte att om jag fortsätter så kommer jag säkert ramla av... "/ jag hade ju ändå övervunnit min rädsla och vågat min över 90cm , vilket e 30 cm från de jag hoppat innan^^!

ett tredje hästminne är ridlägren på Gotland! GUD vad jag saknar dem! :( jag skulle vilja bo där under hela sommaren med lisa, ellinor och Carro!!! :( bara vi och hästarna^^! rida ut, träna kadrilj, hoppa, bada med hästarna mm ! :)

ett fjärde hästminne ( som jag ALDRIG kommer glömma!!!) är hoppkursen i sommras med BÄSTA nicolai!!
jag anförtrodde honom till 100 % även om jag knappt hoppat med honom innan! :) jag vågade mig på grinden, muren och vatten graven som jag heller aldrig hoppat! :D FAAN va jag älskar honom ^^! 

Hästar jag saknar riktigt mycket.... </3

Chicko

Chicko

Chicko (160 cm) är född 1999. Chicko är en gudomligt snäll fuxvalack med okänd härstamning.
Han är jättesnäll att sköta om, lagom pigg att rida och gör alltid sitt bästa. Han är lydig i dressyren och hoppar bussigt alla hinder man styr på. Chicko har nu flyttat till medlemsstallet.

Mecki

Mecki

Mecki (160 cm) är ett mörkbrunt, nästan svart sto som är född 1990. Hon har en pappa som heter Ceylon 454 och morfar heter Iran 533. När Mecki var med på kvalitetstävlan som fyraåring så fick hon riktigt bra poäng i både hoppning och dressyr. Hon kom till Sorf 1998. Mecki var en underbart snäll allroundhäst.

Olympia

Olympia

Olympia (165 cm) är född 1996, efter Uniform-Legaat. Hon är ett skimmelsto som älskar att hoppa och tävlade hoppning i Holland innan hon kom till oss. Hon är lydig att rida i dressyr och dessutom en bra voltigehäst. Hon är snäll att sköta om och ÄLSKAR att visa upp sig. Olympia har nu blivit pensionär.

Gnistra

Gnistra

Gnistra är en fjordhäst och är född 1993. Hennes pappa heter Knast Halsnaes och morfar Nore. Gnistra köptes från Ösby Naturbruksgymnasium. Hon är en mycket mångsidig häst. Gnistra är nu såld.

Tosca

Tosca

Tosca var född 1991 och hade en färg som heter musblack.
Hon var en jättetrevlig D-ponny som alla kunde rida, både nybörjare och erfarna ryttare. Tyvärr så höll inte hennes ben, och i stället för att låta henne lida så fick hon somna in i slutet av maj 2007.

Oliver

Oliver

Oliver var en ren connemaraponny född 1988. Hans pappa hette Tiger Boy RC11 och morfar Corrib. Oliver var en härligt snäll ponny. Han var lugn för det mesta... På våren kunde han vakna till och prova om rivstarterna satt i. Oliver var verkligen "klippan" när det gällde hoppning, men var även bra på dressyr.

Även Bonica , Candy , Pirelli, Zamila och Pippi :'(

</3


Kommentarer
Postat av: EbbaÅ

HAHAH, Fredrik!?!? xD

2011-02-01 @ 15:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0