Brandstationen! igen ;)

idag fick vi rädda ur en trafikolycka + klippa upp en bil :3

först: få ut person på snabbt sätt.

 mikaela pratar med den skadade ;)

 fixera nacke, sätta på krage, vrida ut personen.

 lägga personen på spineboard :)

 mikaela fastspänd :) spineboard, "spindel"- kardborr och fixering av huvudet :)

sen: få ut person på säkert sätt:


 lyfter av taket.



 Ida in action O.o!



 lyfter ut personen bakåt :)!

ta av MC hjälm:




efter lunch fick vi klippa i en bil ^^D



 före

 

 knacka ruta ^^

 klippa



 stolt eller? ;)

 jag sågar i framrutan x)

 ida! :)



efter:






Kommentarer
Postat av: Rosida

Mycket bra bilder du tog! :D

Det var så jääkla kul idag. ♥

2012-04-16 @ 22:26:47
URL: http://rosida.blogg.se/
Postat av: Jenny

ååh fan va kul!!! :o jag är en aning avundsjuk D:!



sv: haha nee jag hinner typ aldrig kolla på film längre för jag håller på med djuren istället xD

2012-04-16 @ 22:50:15
URL: http://jjennyeeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0