Böcker

Älskar att läsa på sommarloven! Men detta lov har jag inte hunnit med så mkt "/. Men i alla fall! Tänkte skriva om böckerna jag läser nu! :) och de jag läst ut i sommar!
 
"Going Solo" -Roald Dahl.
 
skulle låna en bok på engelska på dessa lektioner, så jag lånade andra boken av Roald. Vi va ju tvungna att läsa Boy förut. 
så i denna bok förtsätter hans liv! :) kommer nog bli bra ;) gillade den första!
 
 
"Stenhuggaren"-Camilla Läckberg.
 
Har läst de 2 första och tyckt att de varit bra så jag fortsätter! I denna bok börjar de med att en fiskare drar upp en flicka ur vattnet när han fiskar. Mer säger jag inte men den verkar riktigt bra! Precis som de andra! :) De enda jag inte gillar med Camilla är att hon skriver så omständigt.. Så onödigt detaljerat.. -.-'
 
"Sjutton år och skitsnygg" - Emma Granholm.
 
Självbiografi om mig då... haha ;). fick den när jag fyllde och började med den idag så jag har inte kommit så långt. Får se om den blir bättre sen. Handlar i alla fall om en kille som varit på semester i 2 veckor och när han kommer hem igen så är allt förändrat. Alla vänner, flickvän och ja.. allt. 
 
 
De jag läst ut:
 
"Isprinsessan"- Camilla Läckberg
 
En kvinna hittas död i badkaret hemma. Är de ett mord som ska se ut som självmord? Eller är det ett självmord?
 
 
 
"Predikanten"-Camilla Läckberg
 
1 lik hittas i Kungsklyftan i Fjällbacka av ett barn. När polisen kommer dit upptäcker de att under liket ligger 2 skelett. Är det en slump?
 
 
"Eld"- Mats Sandberg och Sara Bergmark Elfgren.
 
2a Boken i Engelforsserien! Såååå bra... Kan inte beskriva den x) LÄS DEN! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Du är duktigt och läser du! :) <3

Svar: haha ;) <3
Mimmi

2012-08-25 @ 21:34:55
URL: http://skummbanan.blogg.se
Postat av: Rosida

Ja, lik är najs! ^o^

Svar: haha xD
Mimmi

2012-08-26 @ 11:03:22
URL: http://rosida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0