Hmm

Händer mycket på min praktikplats känner jag.. :s idag stoppade jag ett bråk och stoppade även en dam som sa att hon skulle slå till en annan.
De har olika typer av demens vilket gör att en massa missförstånd uppstår. Den ene pratar i sin egna värld och kan säga "dom är snälla" och peka på ett glas. Medan den andre lever mer i "vår" värld. Hon förstår ju då inte vad den första pratar om. "Vaddå snälla? De är ju ett glas!" Då blir den första arg eftersom hon inte blir förstådd. I hennes värld kanske hon ser ett djur? Hon blir då arg och den andre uppträder rädd.

Jag tog med mig hon som "lever i vår värld" och gick iväg med henne, men då kom den andre efter. Hon var då arg på mig och sa "nu har du ju inte gjort som du lovat! De gör du aldrig!!" Jag lovade henne att göra de nästa gång och att jag skulle bättra mig. Även om jag inte hade en aning om vad hon pratade om, så vore de ju idiotiskt att fråga! Hon blev ju glad när jag sa så.


Kommentarer
Postat av: Rosida

Oj, komplicerat! :s

2012-12-06 @ 15:31:26
URL: http://rosida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0