Go Girls!

nu bara måste jag skriva av mig på en sak.. angående utseende och vikt.
de har blivit så himla fixerat hur man ska se ut och att man ska gå ner i vikt via reklam och tv-program! de är för mycket :O!
Biggest loser och alla "top model" program med sjukligt äckligt smala tjejer exempelvis och sen alla reklamer för ex. allevo, natrulett m.fl...
visst är de bra att de finns och så, men vet ni hur mycket socker de är i allevo?! man kan lika gärna äta vanlig choklad! =s visst mättar de, men sen äter man bara mer ändå.. och det har blivit sån massproduktion på allt :O! de räcker vafan! =S
dessutom är jag lite trött på alla människor som bara tjatar om att de är fula, tjocka och väger så och så för mycket... :( visst, jag höll också på så förut, men jag försöker att inte tjata om de! för människor i min närhet tröttnade på att hela tiden höra D: !
om man väger lite över vad som sägs vara "normalt" så är de såklart bra om man tänker mer på vad man äter och att man rör sig mer, men man måste också försöka tänka possitivt! :( man kan inte hålla på och trycka ner sig själv psykiskt! då mår man bara dåligt och orkar inte med skola ( och att träna.. ). Man måste acceptera att de är såhär just jag ser ut och kommer se ut!
sen är skillnaden den om man äter 7 kg mat varje gång man äter + inte rör sig nått, för så är de klart man kan gå ner en massa, men annars ska man inte fixera sig så! :(
(lite halvkul sådär att jag skrev om ett "träningsinlägg" innan detta.. men de va ju inte om vikt ;) mera om att min kondis förbättrats ^^)

Kommentarer
Postat av: Rosida

Du kom nog att tänka på det där idag va, när vi pratade om träning och så på lunchen? ^^

Jag håller med... Jag vill vara lite mullig faktiskt, tycker det är gulligt och snyggt att ha lite kött! ;D xD



Ska intervjua en mamma till en av Snorfs kompisar, för hon hade gjort en gastic bybass sa mamma! :)

Till överviktsarbetet alltså.

2012-02-03 @ 17:13:25
URL: http://rosida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0