Familjen Jones!

Bio idag med skolan! filmen heter Familjen Jones. Den handlar om en "familj" som består av 2 tonårsbarn och 2 vuxna. Familjen är egentligen inte nån familj utan de är sammansatta för jobb. Deras jobb är bo i olika rika områden och sen skaffa en massa vänner som sen kommer köpa de som dom har. De är anställda för att få företag att sälja mer.

en bra handling och coolt uträknad men blir som de flesta amerikanska hollywood filmer, lite trist i längden ( tycker jag ) -.-'!



den får 3.5 hästskitar av mig i betyg! :)............

Kommentarer
Postat av: Billy

hittade din blogg av en slump och tur var väl det, för det du skriver om är intressant och läsa om, så nu finns din blogg sparad som bokmärken redan.. alltid kul kanske att få nya besökare? hehe

2012-03-15 @ 19:09:59
URL: http://rese-guide.blogspot.com
Postat av: Jenny

Precis som jag också sa!! "den filmen är alldeles för amerikansk för o vara bra"...och det resulterade i att jag stannade hemma ;)



SV: Ja, jag vet. Det är så dumt av dem att inte skaffa en vikarie till liksom engelska, idrott och matte. De lättaste ämnena att få vikarie i! Att de inte fixar vikarier får dem att framstå som en oseriös skola och är taskigt mot oss för vi får inte de utbildningen de lovat oss. Och visst, klart det är skönt i "nuet" att få gå hem en timma tidigare. Men det blir jobbigt när man alltid får göra det och vi lär oss inte det vi ska. Det här ska jag definitivt ta upp på utvecklingssamtalet sen!

2012-03-15 @ 19:22:42
URL: http://jjennyeeklund.blogg.se/
Postat av: Jenny

haha, jaa samma här typ! Alltså att jag känner mig också lite nördig som tycker så... xD Men det stämmer ju, seriöst. Vi missar vår lektionstid som vi anmält oss för och skolan får låg status för kul liksom om 25% av lektionerna är inställda :S Det är ju som gjort för att skolkare ska gå där!!

Och duuu, just det! Igår hade vi två lektioner. På den första så ville inte jag, alicia, matilda, jennie o emma ta någon rast utan ville sluta tidigare istället. Men de som tog rast fick ju sitta över 10 minuter på lektionen liksom. Det är ju självklart? aah sen i alla fall så hade vi kommit överens med vår vikarie om att så mycket tidigare man kom till nästa lektion efter lunch, så mycket tidigare fick vi sluta efter den sista lektionen. Jag, alicia, jennie, matilda o emma kom 30 minuter tidigare än de andra och tog inte någon 15 minuters rast på lektionen som de andra gjorde. Så vi skulle slutat 13:20 och de andra skulle slutat 13:55!!! Och när vi reser oss upp och ska gå så säger typ Lina (hon går ju bara på skapande verksamheten) ba: Fan heller att jag tänker sitta här i 45 minuter. Och bara sådär så får dem sluta samma tid som oss. Fast att vi var där i 45 minuter extra. Och tror du vikarien säger något då? Nej!!! Jag är så trött på den där jävla o-ordningen i skolan och att det inte är någon jävla disciplin!!

2012-03-15 @ 22:33:44
URL: http://jjennyeeklund.blogg.se/
Postat av: Jenny

oj... vad långt det blev xD haha men jaja, det är viktigt!!

2012-03-15 @ 22:34:06
URL: http://jjennyeeklund.blogg.se/
Postat av: alina

tack! :D <3

2012-03-15 @ 23:44:26
URL: http://ahaalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0