Kost och Hälsa

Tänkte skriva i en vecka (om jag kommer ihåg), vad jag äter och vad jag har tränat idag. 
Observera att jag som sagt följer viktväktarna och deras sätt att räkna poäng. Ditt egen personliga antal räknar dom ut, utifrån din längd, vikt, ålder och kön. Så om du inte är 179 lång, kvinna, 17 år och väger som jag så är de inte säkert att detta stämmer. 
Ni kommer kanske tycka att jag äter sjukt mycket vissa dagar och sjukt lite andra, men jag följer som sagt deras poäng sätt, så jag får ändå i mig sätt antal varje dag. Olika mat innehåller olika mycket.
 
Måndag:
 
Frukost: 3 dl fil, knäckebrödsskiva sönderhackad i, 1 msk sylt. Lingongrova, smör och 4 skivor kalkon (el. Light kaviar). Nån form av grönsak till. 
 
Lunch: Biff stroganoff med ris, sallas och vatten. Sen tog jag soppa också haha! Men de gjorde att jag åt mycket mindre kvällsmat och nästan inget mellanmål (i poäng antal).
 
Mellanmål: Banan, tee, knäckemacka med smör och kalkon. Paprika
 
Middag: Laxbit och 1 potatis. Sallad. Banan, äpple
 
Denna dagen överskred jag mina poäng antal med 3 st, men man har en vecko bonus så de gjorde inte så mycket. 
 
Träning: Gick till stallet i snabb fart. Tar ca 55 minuter. Red sen lektion.
 
 
Tisdag: 
 
Frukost: Samma som i måndags. Äter lika varje dag eftersom jag inte orkar tänka på morgonen.
 
Lunch: 7 knäckemackor med smör, sallad och vatten.
 
Mellanmål: 2 Bananer, äpple
 
Middag: 3 skivor kassler, 2 potatisar, sallad, 1.5 dl bönor, ett ägg, vatten. Lite senare åt jag tee och en Viktväktar bar.
 
Träning: 40 Minuter Cykel och olika övningar som jag skrev om tidigare
 

Kommentarer
Postat av: Rosida

Bra jobbat Mimmi! :)

2013-01-23 @ 18:56:32
URL: http://rosida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0