Svar på kommentar

Någon därute i sybervärlden frågade om jag kunde skriva om vad jag äter och tränar. Sure mame.

Jag rider 2 ggr i veckan, och tränar zumba en gång i veckan. Cyklar till och från skolan varje dag och går ut och går lite extra eller springer ibland! :)

Till frukost äter jag råggröt med kanel och sötningsmedel typ stevia eller canderel (inte socker). Och en banan. Sen äter jag ett äpple och en banan på förmiddagen.
Till lunch äter jag tex kycklingkött, potatis och kvarg med sallad.
På eftermiddagen tar jag en rågmacka med smör och kalkon, banan och tee. Och på kvällen äter jag någon maträtt igen!

Äter nästan aldrig sötsaker med socker , dricker bara cola zero/ fanta zero på helger och äter viktväktarnas bars istället för godis och choklad! De är supergoda och jag gillar inte ens vanligt godis längre! :p även om jag kan äta det :).

Äter enligt ett poäng system med viktväktarna.

Äter aldrig korv, pommes, bröd (förutom rågbröd som är rostat), köttbullar, friterade saker, pizza, kebab osv. Äter istället sushi, sallader, bakar eget eller verkligen planerar för att kunna äta sånt någon gång. Varför jag inte äter detdär är för att det är en Massa "dolt" socker och fett i det som man kanske inte tänker på.

Har alltid massa frukter hemma av olika sorter. Frukt är supergott som dessert!

Har du "socker beroende" som jag också hade förut och vill bli av med, så är det bara att inte äta något med socker i, och stå ut i 3-4 dagar, sen är du av med suget!


Kommentarer
Postat av: Estelle

Dock så har sushi massvis med dolt socker det med

Svar: I know
Mimmi

2013-09-01 @ 11:47:24
Postat av: frukallgren.blogg.se

Måste bara säga att jag tycker du är riktigt jäkla grym! Du har jäklaranamma i dig och det har verkligen gett synliga resultat. Du ska vara riktigt stolt över dig själv! :)

Svar: Tack!! :)
Mimmi

2013-09-01 @ 14:24:11
URL: http://frukallgren.blogg.se/
Postat av: Elise

Riktigt starkt kämpat Mimmi! Du inspirerar!! :)

2013-09-01 @ 16:02:48
URL: http://keelax.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0