Åsiktsinlägg

Okej. Nu tänkte jag skriva ett inlägg om politiken i Sverige. Precis som alla åsiktsinlägg så är detta vad jag tycker. Ingen behöver hålla med och jag respekterar andra åsikter. 
Jag gillar inte SD och deras politik. Deras otroliga fokus på "vi och dem" och allt de försöker gömma undan men som alla ändå vet om. Många av dem är både rasister, fascister och nazister. Många av deras anhängare är kvinnomisshandlare, misshandlare och både skriker hora och neger efter folk. 
Varför jag tar upp det här nu, är för att jag trots anti-SD åsikter, tycker det är så otroligt fel av de övriga partierna att stänga ute dem. Att vägra att prata med dem och ta upp frågan! Invandring och Asyl frågor är precis lika viktiga frågor som välfärd och skolan. Däremot finns skillnad på hur man vill prata om invandring. Men det måste fortfarande tas upp. 
Vill vi få bort detta främlingsfientliga parti, så blir det tyvärr inte bättre av att stänga ute dem. Hatet mot de övriga partierna och hur de behandlar SD kan bli större och farligare än hur sitationen ser ut nu. Det kan leda till att de blir Sveriges andra största parti, eller till och med vinner. Att folk tycker synd om dem för att det blivit som "mobbing" emot dem, och därför röstar på dem. Det får bara inte ske. Men till och med jag som INTE röstar på SD tycker det blivit sandlådenivå på hela grejen. Först vinner S och säger att V får inte vara med för de ska nämligen bara samarbeta med Mp!. Sen vägrar alla prata med SD och så skiter sig allt för S och Mp, men då står C, K, M och F och småskrattar och säger att "nää nu får ni minsan lösa detta haha!" Det är ju förfan en demokrati vi lever i! Vem som än vinner är ju vald av folket! Hur gamla är partiledarna och alla anhängare? Man lär barnen på dagis att alla får vara med. Man lär skolbarnen att mobbing inte är okej. Vuxna ska föregå med gott exempel heter det. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0