Naturvetenskap vs Kemi

I 9an läste vi Kemi. Jag tyckte alltid att det var så krångligt och svårt med alla benämningar, "köpa och låna" joner och atomer för att det skulle gå ihop, och hur hela kretsloppet fungerade. 
Men, så lyckades jag få MVG i Kemi när vi slutade 9an ändå! Jag hade mvg på alla prov, men jag förstod aldrig riktigt hur det gick till. Läraren satte säkert rätt betyg, men jag kände ändå att det var något jag inte förstod. 
Dessutom var jag alltid "rädd" under alla laborationer. "Stick tändstickan i röret och se vad som händer" sa läraren. "Kommer det smälla?" Frågade jag. "Nää" sa hon. Vad tror ni hände? Blev asrädd haha... Var alltid rädd att spränga skolan eller nått. 

Så har vi börjat med naturkunskap nu. Och jag satt och läste lite om det vi håller på med. Och det är ju precis från kemin O.o döda mig... Jävla atomlära, kol, kretslopp och celler... Dör! 
Men nu är det mer utförligt beskrivet så man kanske fattar från grunden denna gång. (Y)






Kommentarer
Postat av: Jennie

Det är bara en liten del som är med, typ grunden så det är ingen fara ! Och vi gjorde bara 2 st laborationer och det var bara om när det grundämne började koka och så, så det är lugnt :)

2014-01-21 @ 17:39:03
URL: http://skummbanan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0