Återträffen

Nu ikväll tittade jag på Anna Odells film - Återträffen. 
Jag kan bara säga att jag är så jävla tacksam att denna film gjordes. Jag känner igen mig så väl från tiden i mellanstadiet. Fyfan. Nog för att det inte alls kan mäta sig med Annas tid genom hela skolan, och att hon aldrig verkade ha någon.
 
Filmen börjar med en återträff där en klass träffas igen efter 20 år. Återträffen skedde på riktigt, men Anna blev aldrig bjuden på den, så hon gjorde en film om "vad alla kanske trodde skulle ske och vad de ville undvika". Anna konfronterar de i klassen i ett tal. 
Ungefär i mitten av filmen så handlar det om när hon försökte söka upp dessa människor som gått i hennes klass. Hur några "inte hade tid", några inte svarade andra gången hon ringde osv. 
 
Snälla, titta på filmen. Tycker du den är långtråkig och seg, se den då som en dokumentär eller för att alla borde se den. Mobbing är inte okej. Och anledningen "vi var bara barn" håller inte. 
 
Ni kan se filmen här: 
http://www.swefilmer.com/atertraffen-2013/atertraffen-2013-video_dadf96b37.html
 
Torkar mina tårar och går till sängs.
Tack Anna
 
'
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Kanske får ta och kolla in den! :)

2014-04-01 @ 21:37:34
URL: http://skummbanan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0