Det naturliga ska ändras

Vet ni var jag tänkt på? Varför vill vi ändra allt med oss själva egentligen?
Vikten; okej det förstår jag, om man är överviktig. Det är inte hälsosamt. Men om man inte är det? 
Men sen allt annat! Man kan förlänga naglarna, köpa linser så man får annan färg på ögonen, förlänga fransarna, färga håret, sätta i hårförlängningar, använda byxor som håller in rumpan och magen, skönhetsoperationer, bröstförstoringar, ja listan kan bli lång. 
Jag har själv gjort några av dessa grejer, typ gelénaglar, och jag går ju då egentligen emot det jag nu skriver, men jag undrar bara hur det har blivit såhär? Att allt som är än själv, naturligt, ska ändras? Varför?
Den som är kort, vill bli lång. Den som är lång, vill bli kortare. Den som är blond, vill vara brunhårig och den som har gröna ögon vill ha blå. Varför? Varför kan man inte bara vara nöjd med det man har?
Det kan visst vara kul att ändra och "förnya" sig ibland! Det håller jag med om. Men det känns som att det blivit sån hets med allt sånt. "Inget av det som är jag, ska vara kvar! Helst ska jag göra en hel-makeover, så det som jag en gång föddes som, inte finns kvar". 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0