Hejhopp!

Skriver, läser, pluggar, söker fakta, dricker te, går några varv i huset, läser, pluggar, går på toa, läser. 
Ja, detdär beskrev min dag rätt bra. Det är sjukt mycket pågång nu. Först tenta om någon vecka och direkt efter det, ett stort arbete om kulturgrupper. Tentan handlar om helt andra saker, så det blir dubbelt att plugga samtidigt. Jag fattar inte varför de gör så stora tentor! Man hinner ju inte lära sig allt. Även om vi hållit på med det som ingår, sen kursen startade, så hinner man ju glömma eftersom kursen fortsätter med nya saker; Genus och Kultur. 
Tentan handlar om sjuksköterskedisciplinens framväxt, 3 teoretikers syn på konsensusbegreppen Människa, Hälsa, Vård och Värld som är grunden i Vårdvetenskapen. Dessutom olika kunskapsmönster, Barnkonventionen, äldrens syn på konsensusbegreppen och synen på döden och döendet. Sen är ju jag en sån som inte nöjer mig med "bara" godkänt hehe... så jag råpluggar allt detdär för att sen ha en chans på VG frågorna. Vg är det högsta på högskolan. Det är skönt i alla fall. Förut hade vi ju Mvg också!. 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Haha bilden stämmer så bra för mig oxå! 😄

2014-11-03 @ 16:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0