Okej..

.. eftersom jag nu ser Fenixorden som kom ut för flera år sen så är jag väldigt efter, men i alla fall ;) 
Jag har fått en ny favorit faktiskt! Hon Luna Lovegood. Jättesöt karaktär ju! Kollade upp henne (Evanna Lynch) på wiki och läste om hur hon blev "känd". Hade ingen aning om hennes historia, men den är ju fantastisk! 
Hon skrev till J.K. Rowling (författaren till Harry Potter) och beskrev hur mycket hon tyckte om karaktären. Hon skrev också att hon var sjuk i anorexi. Rowling svarade då att hon måste fokusera på att bli frisk så hon kan spela rollen som Luna. Fatta va sjukt det måste kännas! Att få rollen i en film efter att ha skrivit till författaren/regissören! För hennes del betydde det nog allt och att få svaret räddade nog henne från att dö skulle jag tro. 
Cred till J.K. Rowling! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0