Internationella Hälsodagen

Yes, det är det idag. Viktigt att komma ihåg att det inte enbart gäller fysiskt! Psykisk hälsa och ohälsa är lika viktigt. Såg nyhetsmorgon där de pratade om psykisk ohälsa som leder till fysisk ohälsa. T.ex. stress som leder till stroke osv. Att må dåligt kan ju också leda till magsår, dålig sömn, halsbränna, magont, huvudvärk osv. Psykosomatiska besvär. Livsstilsförändringar görs lättast om man följer "SMART" systemet. "Specifikt, Mätbart, Allmänt, Realistiskt, Tidsplan". Tex. "jag ska träna mer"- räcker inte, utan vara med specifik! "jag ska träna 2 gånger i veckan"- är bättre!
Jag ska på möte på sjukhuset idag , dagen till ära haha.. Men först ska jag träffa gruppen och skriva ihop något till gruppredovisningen på torsdag om kvalitativ och kvantitativ metod i artikelsammanskrivning. Låter kul va?
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hoppas det gick bra :)

2015-04-08 @ 11:53:28
URL: http://skummbanan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0