Ridning

Hade Akrobat ikväll igen och det gick jättebra! Han blir lätt stark i vänster sida för att han är stel och inte orkar sätta in höger bakben under sig riktigt. Men jag kom på ikväll lite hur jag kan göra för att han inte ska hinna bita sig fast! 
Jag tänkte lite på en ben övning vi brukar köra ibland på träningen haha... Man står i skottkärran och den andra håller i ens ben. Sen släpper hen ett ben i taget och målet är att hålla benet kvar i luften! Lite så tänkte jag med tyglarna. När han bet sig fast, släppte jag och höll i andra sidan och så höll det på så (ungefär) tills han bar upp sig själv istället för att jag ska bära honom!















Haha




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0