Tandköttsproblem

Förra veckan (den 21/5) va jag till tandläkaren för en rutinkoll. Hade inte varit där på ca 2 år sen "gratis tiden" gått ut, men nu kände jag att det va dags! 
Så en rutinkoll gjordes och det visade sig att jag har några tandköttsfickor. Alltså att tandköttet typ släppt lite från tändern och en inflammation startat. Göra inget finns risk för hål. 
Främst vid visdomständerna och framtänderna. Visdomständerna är svåra att komma åt och jag har alla kvar så det blir ännu svårare. Framtänderna... Ja, det är en annan historia.
Men i alla fall, tandläkaren rengjorde från grunden och sen fick jag lite intro på bättre borstteknik, börja använda tandtråd och sen skölja längre med flour. 
Så detta har jag nu gjort och gör varje morgon och kväll. Men problemet är att det gör ont som fan. Det blöder som satan och svider/kliar. Jag fattar att det läker, men varje gång jag stoppar nått i munnen (hehe...) så retar det och börjar blöda! Smakar som en vampyr i munnen kostant och gör allt för att bli av med kliandet. Som när man va liten och tänderna växte... 
Jag hoppas det går över snart! För jag kan inte äta vissa grejer pga att det svider eller gör för ont.. Vill inte ha massa problem nu när vi ska ut och resa snart. Och jag undrar hur bra det kan läka när jag "river upp" det varje morgon och kväll igen... 
Every time the handfat ser ut så här:..
Hehe mysigt! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0