Antidepressiva läkemedel

Detta fantastiska piller som ska få än att bli mindre deprimerad. Om man inte behövt ta dem, så är man lyckligt lottad, för det är inte kul alls.
De flesta antidepressiva fungerar på ett sånt sätt, att man mår mycket mycket sämre i början av insättningen. 
Så är du redan sjukt nere, orkeslös, ledaen och känner ingen mening med någonting, så blir det nu, i början, 10 gånger värre. Visst är det sjukt?! Man trodde inte att man kunde må sämre än man redan gör, men det kunde man visst haha.. Inte kul alls egentligen.
Men efter nån veckan blir det för hoppningsvis bättre. 
Jag har just nu 2 olika antidepressiva. Jag trappade upp en av dem för sisådär 1/ 1.5 vecka sen och mådde skit verkligen. Man vill bara dö. Och därför hamnade jag på akuten. 
Nu är det okej. Men jag förstår verkligen att många ger upp eller slutar med mediciner. För ibland mår man lika skit när man sen ska trappa ut den. Kul va? 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0