Tisdag

Ja här va det lite dött.. Men jag lever. Det är bara så mycket nu. Vi har 2 stora examinationer denna vecka. Det känns som att ha 2 tentor om olika saker samtidigt.. Så jag kan inte riktigt tänka på annat haha.. Äta, plugga, sova typ.. 
På torsdag är det praktiskt där vi kommer bli tilldelade en av dessa 6 moment vi tränat på. Så ska vi visa upp den. Varje moment innehåller ju många delmoment så det är mycket att tänka på.. Kanske är lätt för den som är van, men vi är ju fortfarande studenter haha! Har aldrig satt kateter sterilt förut. Har aldrig satt en sond eller bytt cvk slangar osv. Menmen. Man får väl göra sitt bästa. 6 moment ska vi lära oss på en vecka.. :| 
Sen är de dessutom läkemedelsberäkningen på fredag. Nu börjar jag änligen fatta lite av det haha! Andningsoxygen, spädningar av läkemedel, tillsatser, dos, ny önskad styrka och mängd verksam substans. 

Såå.. Idag tränade jag i skolan i metodrummen och sen räknade jag matte haha! Är helt snurrig av allt jag "bara måste komma ihåg"!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0