Lördag och Hoppkurs!

Yes, idag va jag på hoppkurs på Sorf. Hade Akrobat! Det gick okej men kändes väldigt stelt och knackigt. Både för mig och Akrobat. Flera som va med tyckte det kändes lite sådär idag. Va väl en "dålig karma" dag kanske ;) nej men, det vart tyvärr mycket väntetid och stillastående. En jättesöt liten ponny var med, men det gör ju att allt måste byggas om hela tiden. Flickan va väldigt ung och osäker dessutom. Det hade nog varit bättre med en ponnygrupp och en storhästgrupp som det brukar vara på hoppkurserna.. För det blir inte så bra med blandat. Ialla fall inte när det är sån stor skillnad i häststorlek m.m.. 
Jag är absolut inte alls duktig. Jag va skitnervös idag haha! Det va längesen jag hoppade. Men jag såg ialla fall till att inte hindra de andra att hoppa. Jag ville inte hoppa bana, för det gillar jag inte och det kändes inte alls bra för nått sånt idag. Alla har ju ändå betalat för att hinna hoppa. Den lilla tjejen verkade inte ens vilja vara där :( hon grät flera gånger och sa att hon inte ville redan på första uppvärmningen, stackarn. För vems skull rider man, undrar då jag. Föräldrar borde generellt tänka i alla sporter att det är barnet som ska ha kul, inte föräldern som ska försöka tvinga igenom nån elitidrottare när ungen inte ens vill.. Men hon va väldigt modig och det var duktigt gjort att kämpa på. Hon kanske tyckte det va lite obehandligt att vi va så mycket äldre också. Det hade nog jag tyckt i den åldern, även om inte vi är farliga direkt haha..











Roompa haha!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0