1a april

Ja, blev ni lurade nått idag då? 
Själv så blev både jag och vi lurade när vi kom till praktiken ;) alla kortläsare hade en "trasig" skylt på sig och alla mikros va felanmälda för att de också va "trasiga" haha.. Sen va alla klockor helt fel och man hade ändrat lite på vårdtyngds anmärkning till siffror som inte ens används. Internskämt ;) 

Annars gick det bra idag! Fick ge fragmin inhektioner, ta blodprov, dra ur pvk:er, va med på rond och skrev en hel del i journalsystemet. Börjar förstå dem nu. Sen fick jag administrera läkemedel och injicera i pvk också :)

På kvällen va vi på Zumba, och för att  hinna så bytte jag om i bilen haha. Med bältet på blev det svårt, men vad ska man göra? Bilen larmar om man knäpper upp det, dessutom dör jag vid eventuell krock. Tur det inte finns så många kameror för då hade de nog kunnat få lite roliga bilder haha




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0