Integration

Igår när jag va i stallet, så mötte jag många nya människor! Sorf har börjat med ett integrations program för flyktingpojkar som kommit till Sala. Så igår va första gången av 5 som de kommer få testa att rida, vara i stallet, ta hand om hästarna och så! Superbra initiativ måste jag säga! De var otroligt glada och verkade tycka det va jättekul! Det var kul att prata med dem också, det som gick :) lite svenska, lite engelska, lite teckenspråk typ haha. Många av dem var väldigt modiga, både i ridningen och i stallet! Jag blir imponerad haha! Jag hade aldrig vågat kratsa hovarna på en stor häst, första gången jag var i ett stall. 
Jag tycker det som sagt är ett väldigt bra projekt som startat, för båda parter! "Vi- dom" känslan försvinner och man lär känna dem som individer. De får också lite sysselsättning och stimulans, och hästar är ju jättebra terapi :) gud vet allt de varit med om :( 
Jag hoppas de vill och kan fortsätta även efter denna test period :)




Kommentarer
Postat av: Ida

Skitbra! :D

2016-02-24 @ 13:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0