Alkohol

Fick denna kommentar igår och tänkte svara på den nu :) 
 
"Kan inte du berätta din syn på alkohol? Du verkar inte dricka så mycket och jag är precis likadan. Men vore kul och höra hur du ser på alkohol och så :)"
 
Absolut kan jag svara på detta :) 
Nej, jag dricker inte alkohol av olika orsaker. Den primära är att jag aldrig tyckt om smaken. Varken av sliskig söt cider, kalorisprängd öl eller vin av olika sort. Aldrig att jag skulle dricka halva dags-behovet av kalorier. Prioriterar hellre nått man blir mätt av. I alla fall inte med min ätstörningsproblematik. Jag vet att jag alltid varit en "beroende-människa". Förut var det socker och mat vilket ledde till övervikt och fetma. Nu är det mer koffein, cola zero, pepsi max och te. Skulle jag börja med alkohol, om så bara ibland, så är jag nästan 100 på att det skulle eskalera och bli till ett missbruk. Jag är en allt eller inget människa. Antingen tuggar jag ur 2 tuggummipaket på en dag, eller tuggar jag inget tuggummi alls. Tills jag lärt mig ha kontroll och lägga det hela på en normal nivå, så måste jag avstå helt. Därför äter jag inget godis, fikabröd eller liknande alls nuförtiden, för jag vet att det kan trigga igång ett missbruk igen.
 
Sen har jag många mediciner och i och med min borderline kan man inte riktigt veta hur man kommer påverkas av att samtidigt dricka alkohol. Då jag ibland har självskadeimpulser och även självmordstankar så vore det mycket mer riskabelt om jag drack alkohol. Troligen skulle jag inte leva idag om jag hade börjat dricka alkohol för några år sen
Sen hatar jag fulla människor. Eller ja, det jag hatar är att folk som dricker verkar tro att de saknar ansvar för sina handlingar och sitt beteende just för att de är fulla. 
 
Men med det menar jag inte att jag inte tycker det är okej att andra dricker alkohol fastän inte jag gör det. Jag kan inte tvinga nån annan att inte dricka precis som ingen kan tvinga mig att dricka. Så länge den som dricker inte börjar bli dryg, elak, äcklig, jobbig och andra tar skada av det hela, så är det väl okej. 
 
 
Bildresultat för alkohol

Kommentarer
Postat av: Ida

Bra skrivet 👍

2017-11-29 @ 10:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0