Tankesvammel

Hittade en gammal bok i ett bibliotek förut om Furunäsets sjukhus i Piteå. Läste på lite och googlade även en del. Hittade detta: 

Sjukhuset kallades i folkmun för "Pite fem fem" efter dess nummer i kommunensväxel. Fem fem kan också komma från femte kapitlet femte paragrafen strafflagen, som stadgade att psykiskt sjuka skulle ha vård i stället för fängelsestraff. 
Fem-femma var under många år ett populärt öknamn på psykiskt sjuka.

Maybe it’s a sign. Maybe 55 will be my lucky number. Maybe i’ll die at the age of 55. 

Minns ni tillbaka till vintergatan serien? Älskade "5an" - karaktären. 

Har alltid tyckt att siffran 55 ser ut som två ögon utan pupiller som glor på än. Eller som handikappskylten med rullstolsmannen. 

Well, ikväll går tankarna runt runt och jag känner att jag svamlar. Men jag är en tänkare som älskar att tänka och fundera kring saker. Dock trasslar jag in mig och är det destruktiva tankar så blir det bara värre.. mötena idag gick väl sådär. Grät en del, mådde apa efteråt. För att jag ska få sköta ätandet själv fick jag lov att lova att sätta upp en gräns för viktnedgången, som ska ligga ovanför underviktslinjen. Jag fick lova att göra allt för att hålla det. Jag är så jävla äckligt kluven. För jag vill kunna resa i april. Men ändå får jag panik av tanken att stå still i vikt och är rädd att gå upp igen för att jag då "får" och "ska" äta mer. Men emotionell instabilitet är ju just "antingen eller"- tänk... dialektiken (behandlingen) handlar om att hitta nått mittemellan. 

Augusti <— —> Januari 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0