En märklig löprunda

Va ute och sprang en runda efter lunch och va med om en rätt märklig sak haha.. när jag sprang längs med sjön och kom till bryggorna så hörde jag plötsligt nån som ropade "hallå hallå". Jag vände och sprang tillbaka och fortsatte sedan på bryggorna för att titta vad som hade hänt. I vattnet så simmade en man och det var han som skrek. Han simmade på utsidan av bryggorna och var en bit ut i vattnet. Jag försökte prata med honom men han fortsatte bara att säga hallå så jag fick liksom ingen kontakt! Sen kom en kvinna (som troligen va hans fru) och pratade massa på tyska så då förstod jag att de inte kunde svenska.. iaf så sa hon nått i stil med "Er kann nicht mehr!". Inte för att jag kan tyska men jag tolkade det som hon sa som att han va helt slut och inte orkade simma mer. Kanske hade han kramp? Iaf så kom det 2 killar därefter och vi hittade en livboj och en stege som vi hjälpte honom upp med. Han fick en handduk och vilade på bänken sen. Men det va så surrealistiskt alltihop! Så märklig situation haha. Ingen av oss kunde kommunicera med varandra förutom teckenspråk för de kunde ingen engelska. Tydligen brukade mannen simma ofta men idag va det kanske extra kallt? 

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0