Hypothyreos

Fick se mina provsvar igår och hade 2.4 på T3 (tyreoidea), sköldkörtelhormon, där man ska ha minst 3 komma nånting. Referensintervallet är väldigt litet så det verkade som jag hade relativt stor brist om jag fattade rätt. Kommer behöva ta om proverna och sen blir det nog insättning på Levaxin eller så. 
Det förvånar mig egentligen inte att det såg ut såhär med tanke på tröttheten, depressionen och segheten i kroppen som aldrig vill släppa. Sover 12-14 per natt om jag inte vaknar efter 10 timmar av ångest eller hunger.. har kanske inte alla klassiska symtom för hypothyreos, så som viktuppgång och sådär, men min terapeut förklarade det som att min prestationsångest och den "inre kritikern" är orsaken till detta, då jag driver mig och tvingar mig till träning/diet fastän jag nästan somnar osv.. men men! När jag var överviktig va thyroideavärdena faktiskt bra, så det här har tillkommit senaste halvåret verkar det som.. så vi får väl se vad som händer. 


(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0