Kanada

Har fått en ny brevvän i Kanada och fick det första brevet från henne igår. Hon var så otroligt tacksam att jag ville börja skriva med henne och hon var så glad för det jag skickat! (Vilket bara var ett vanligt brev). Hon berättade att hon har asperger syndrom och sa att hon förstår om jag inte ville fortsätta skriva när jag fått veta det. Men självklart vill jag det! Och hon blev alldeles tårögd och tacksam sa hon. "Jag har inga vänner eftersom jag har svårt med det sociala". 
Tänk vad omtanke och öppensinne kan göra för en människa. Jag ser mig inte som någon hjälte men att bekräfta någon och se den som en människa och inte förneka vänskap pga en diagnos tycker jag är viktigt. 
Hennes specialintresse är hundar så jag ska skicka lite hundgrejer till henne. Det gör så mycket att bry sig och göra något för någon annan. Att ge till någon gör att man får så mycket tillbaka i form av tacksamhet!

(null)


Kommentarer
Postat av: Ida

Vilka fina presenter <3 En sån gest betyder nog mycket för henne som verkar ha blivit utstött förut <3 :)

2018-06-06 @ 17:41:52
Postat av: Julia

Du har säkert fått den här frågan tusen gånger men; Hur hittar du dina brevvänner? Är det ett företag man går genom? Eller en sajt? Är intresserad av att börja brevväxla igen själv.

Svar: Hej! Det är en hemsida jag hittat dem via :) när jag var liten va det pollux hästbokklubb haha
Mimmi Landberg

2018-06-07 @ 00:16:13
Postat av: Julia

Vad heter hemsidan? :)

Svar: Globalpenfriends!
Mimmi Landberg

2018-06-07 @ 20:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0