Intressant

Det är fascinerande hur egocentrisk man egentligen är. Hur självcentrerat tänk man har. Jag får först syn på detta när jag bollar mina tankar med min terapeut. Vad jag syftar på är mina egna tankar kring mig själv, hur jag uppfattar mig själv och därmed också tror att andra uppfattar/tänker om mig. Men vem fan bryr sig om någon annan egentligen?! Att jag aldrig kan sluta tro att folk stirrar, tänker och värderar mig lika negativt som jag själv gör. Folk noterar än inte ens! 
Dessutom, eftersom jag själv har ett enormt detaljfokus och tycker matsituationer är jobbigt iom. Min ätstörning, så tror jag såklart att alla tänker så. Inte att alla är ätstörda, eller har svårt att äta, men att alla stör sig på hur en människa äter, att alla äter i en viss ordning med viss teknik osv... 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0