Ridning

Tog hand om Zullis när jag kom till stallet. Mockade och fyllde vatten. Borstade och grejade men märkte att han inte va sig själv riktigt.. väldigt kinkig och nästan arg. Högg emot mig som han aldrig brukar göra. Man fick nästan inte röra honom och han va väldigt känslig vart man än vidrörde. Så pratade med ridläraren och vi beslutade att byta häst. Tror han hade lite ont i magen eller nått sånt. Jag kan för lite men det va inget kolikanfall just då iaf. Så jag red Demiro! det va år och dar sen men det gick faktiskt väldigt bra till slut. Jag  har bara sett andra rida honom och min inställning först va väl att han måste fram fram fram. (Då han sett seg ut och man sett att ryttarna fått kämpa med skänklar och spö typ) men eftersom jag är ganska stark i mitt säte så blev han typ bara stressad först haha.. Men med lite coachning gick det super sen! . Det kändes ganska lätt att sitta ner på honom eftersom jag är "van med värre skumpighet" - zulle 😂 

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0