Putte

Var tvungen att ta bort min lilla dvärghamster Putte förra veckan då han hastigt blev jättedålig 😰❤️ från en dag till nästan var han alldeles slö, ville inte äta/ dricka och kroppen var uppspänd. Jag har misstänkt att han haft diabetes länge då han druckit mycket vatten, så jag är inte förvånad kanske, men ändå trist när det händer.. man märkte att han inte mådde bra så vi gjorde lidandet kort.. han blev ca 2 år.

(null)

Jag hade tänkte köpa en ny idag, men tydligen har djuraffärerna slutat sälja djur? Verkar vata nån ny "lag" (?) på att djuren inte får vara instängda i den stressiga miljön som är i en butik under så lång tid osv. Får se om jag hittar nån uppfödare eller om jag säljer buren ist. Har haft dvärghamstrar i nästan 10 år räknade jag ut. Kanske har det haft sin tid för min del. Vi får se. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0