Skräck!

Okej, så enligt nyhetsmorgon (och diverse forskare), Så har vi förbrukas jordens resurser för detta år, redan på måndag...! Det fick mig att tänka en extra gång på när jag var och pantade flaskor igår. Framför mig stod ett par som hade ca tio plastpåsar med flaskor som det skulle panta. Grejen var att de slängde alla plastpåsar efteråt trots att de såg helt nya ut och dessutom var av ICAs egna märke, alltså med ganska stadig kvalitet! För att sedan gå in i mataffären och handla och köpa nya plastpåsar... jag blir galen av sånt beteende! Så jag tog hem alla plastpåsar de hade slängt de går ju utmärkt använda som soppåsar om inte annat....  alltså folk tänker inte verkar det som?! Det här med att inte SLÖSA PÅ RESURSER tillexempel?! Inte för att jag själv är något helgon i förebild, men alla kan ju bidra med sitt!

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0